Verbrand?

19-07-2013 21:09

Hee ! 

Verbrand? Au ! Nu verbrand ik niet zo snel omdat ik redelijk veel pigment in mijn huid heb. Ik heb een vriendin met een redelijk lichte huid en ze is dan al verbrand na 1 dagje strand ! Ik durf te wedden dat ze niet de enige is. Gelukkig zijn er heel veel goede producten om het verbranden tegen te gaan, helemaal lukt dit nooit, maar je kan het altijd proberen! Meer hier over weten? Lees snel verder ! 

Heel belangrijk, smeer je altijd goed in! Dit is eigenlijk het meest voor de hand liggende ding om te doen, maar het is toch één van de belangrijkste dingen. Smeer als je snel verbrand je lichaam én gezicht in met een wat hogere spf (30 of 50). Je hebt natuurlijk de zonnebrand voor je lichaam maar je hebt ook speciale voor je gezicht! Omdat je huid op je gezicht net wat gevoeliger is dan de rest van je lichaam, koop ik altijd de speciale voor mijn gezicht. Deze zonnebrand wordt in kleine tubes verkocht. Dit wordt gewoon bij de drogist verkocht! 

Vooral als je in een warm land op vakantie bent, is het belangrijk dat je tussen 12:00u en 15:00u de schaduw opzoekt. Natuurlijk wil je bruin worden, maar wist je dat je vaak veel mooier bruin wordt in de schaduw? Je verbrand ook niet én het is veel beter voor je huid. Het duurt wel iets langer. 

Vergeet ook je oren niet in te smeren ! Ja, je kan je oren echt verbranden. Ik heb een meisje in mijn klas en volgens haar deed het erg zeer! Insmeren dus! 

Breng om de paar uur een nieuwe laag zonnebrand op! Vooral na het zwemmen. Ga niet na dat je gezwommen hebt gelijk zwemmen, je lichaam wordt dan helemaal wit van de zonnebrand! Dat ziet er niet bepaald charmant uit. Vooral niet in je gezicht ;) 

Mocht je dan toch verbrand zijn, smeer je dan als je zeker weet dat je de zon niet meer ingaat, in met aftersun. Aftersun verkoelt de huid en zorgt ervoor dat het koeler en minder branderig aanvoeld. Heel fijn dus ! Ook dit is gewoon bij de drogist te kopen. 

Geen aftersun in huis en is het te laat om nog naar de winkel te gaan? Dan zijn komkommer, yoghert en karnemelk ook hele fijne verkoelmiddelen! 

Ik hoop dat de dames met een lichtere huid onder ons hier wat aan hebben! Persoonlijk heb ik bijna alle producten van Biothermal. Ik gebruik ook al verbrand ik niet zo snel, factor 30, zodat ik niet verbrand. Ik weet zelf ook heel goed hoe gevaarlijk het is om te verbranden. 

Dit waren bijna al mijn tips, dan heb ik er nog 1: Check je lichaam regelmatig op moedervlekken die er eerder niet zaten, of dat de moedervlekken veranderen van vorm of groter worden. Ga hiermee naar de dokter. De dokter kan je vertellen of hij gevaarlijk is of niet. Het kost maar een paar minuten en het is erg belangrijk. 

XOXO